Waga samochodowa przeznaczona do statycznego i dynamicznego ważenia obciążenia osi i ciężaru pojazdów, według opatentowanego wynalazku (patent nr 225032), charakteryzuje się lekką, prostą i stabilną konstrukcją oraz zapewnia efektywne jej użytkowanie. Uzyskano to na skutek połączenia osiowej ważącej platformy ze standardową konstrukcją statycznej wagi samochodowej, tak aby stanowiły jedną całość dzięki czemu można jednocześnie dokonać zważenia całego pojazdu jak i nacisku poszczególnych osi na jezdnię, które umożliwia sprawdzenie czy pojazd nie przekracza dopuszczalnego nacisku osi, bez konieczności dodatkowego zakupu i montażu drugiej wagi i transportu pojazdu w inne miejsce.
Pozwala to na obniżenie kosztów związanych zakupem wagi i ważeniem pojazdu oraz na
zaoszczędzenie miejsca w jezdni poprzez zastosowanie tylko jednej wagi
zamiast dwóch. Taka konstrukcja wagi pozwala także na uzyskanie
dokładniejszych szych wyników pomiarowych, ponieważ Waga ta umożliwią zważenie
pojazdu z dokładnością wagi statycznej z jednoczesnym określeniem nacisków
osi pojazdu z dokładnością przewidzianą dla wagi przejazdowej dynamicznej.
Ponadto, podczas jednego ważenia uzyskuje się pomiary takie jak przy dwóch
ważeniach, wykorzystując dwie osobne wagi, dzięki czemu proces ważenia
pojazdu jest szybszy. Zastosowanie łączników w postaci belek powoduje, ze
połączenie ważących platform jest stabilne i trwałe. Natomiast zastosowanie
niewielkiej ilości elementów umożliwia łatwy montaż, demontaż i transportwagi
w dowolne miejsce.